Республиканская открытая «Мустакимовская» олимпиада школьников по математике/химии среди обучающихся 1-8 классов общеобразовательных организаций и воспитанников дошкольных образовательных организаций стартовала 20 апреля и продлится до 10 мая 2021 года.
Повышение интереса к изучению математики/ химии общеобразовательных организаций и членов их семей является основной целью мероприятия.
Хочется отметить, что газета «Юность Севера» на протяжении всей своей истории придерживалась содержательной линейки Мустакимовской» олимпиады.
Организаторами Олимпиады является МОБУ Средняя общеобразовательная школа № 10 имени Д.Г. Новопашина города Якутска при поддержке Министерства образования и науки РС(Я) и Республиканского детского издательства “Кэскил”.
Рабочим языком проведения олимпиады является русский и якутский.
Для участия в олимпиаде необходимо зайти на сайт организатора — https://sosh10.sakha.school , найти ссылку на свой класс, пройти регистрацию и решить задания в сроки проведения олимпиады.
Проверка работ Олимпиады осуществляется с 11.05.2021 по 15.05.2021г.
Каждая работа состоит из 5 заданий. За первую решенную верно задачу участник может получить 5 баллов, за вторую — 7 баллов, за последующие — 9, 11 и 13 баллов. Максимальный балл — 45.
Подведение итогов проводится индивидуально по каждому участнику в соответствии с возрастной группой. Число баллов определяется с учетом количества выполненных заданий и качества предоставленных ответов.
Победители Олимпиады награждаются дипломами победителей, а все участники — сертификаты об участии.
Все свидетельства и дипломы направляются в электронном виде на электронные адреса участников до 20.05.2021. Также, на сайте организаторов будет размещена ссылка на папку с наградными материалами.
Задания для дошкольников
- Исключите лишнее слово: ложка, чашка, книга, тарелка, чайник.
- Росли 3 сосны. На каждой сосне по 5 яблок. Сколько всего яблок?
А. 3 Б. 5 В. 15 Г. 10 Д. 9 Е. 0
- В две тарелки поровну положили 6 ягод. Из первой и второй тарелки съели по 1 ягоде. Где их осталось больше?
- Докончи фразу: «Если заяц слабее волка, то волк …»
- На полке стоит 10 чашек. Сколько чашек стоит между 3 и 8?
Оскуолаҕа киирэ илик саастаах оҕолорго сорудах
- Ордуктылы бул: ньуоска, чааскы, кинигэ, тэриэлкэ, чаанньык.
- 3бэсүүнэн турар. Хас биирдии бэскэ 5-тии дьаабылака баар. Барыта хас дьаабылака баарый?
А. 3 Б. 5 В. 15 Г. 10 Д. 9 Е. 0
- Иккитэриэлкэҕэтэҥ гына 6 отону уурбуттар. Бастакы уонна иккис тэриэлкэттэн биирдии отону сиэбиттэр. Ханнык тэриэлкэҕэ элбэх отон хаалла?
- Этииниситэр: «Өскөтүн куобах бөрөттөн хотторор буоллаҕына, бөрө куобахтан…»
- Долбуурга10 чааскы баар. Хас чааскы 3-с уонна 8-с икки ардыларыгар баарый?
Задания для 1 класса
- У нескольких кошек 6 хвостов, а сколько у них лап?
- Во дворе играло 16 детей: мальчиков столько же, сколько и девочек. Сколько мальчиков играло во дворе?
- Маня сидела левее Тани, а Глаша сидела правее Тани. Кто сидел левее, Маня или Глаша?
А. Маня Б. Таня В. Глаша
- Между цифрами 4 3 2 1 поставьте знаки сложения и вычитания так, чтобы получилось 2.
А. + — + Б. — + — В. — — + Г. + + —
- Мише 3 годика, а Ире 2. Через сколько лет им вместе будет 9 лет?
1 кылаас сорудахтара
- Хасда куоскаҕа барыта 6 кутурук баар буоллаҕына, хас атах баарый?
- Олбуорга16 оҕо оонньуу сылдьар: хас уол баар да, соччо кыыс. Хас уол оонньуу сылдьарый?
- МаняТаняттанхаҥас, онтон Глаша Таняттан уҥа олороллор. Ким хаҥас олороруй: Маня дуу, Глаша дуу?
А. Маня Б. Таня В. Глаша
- 4 3 2 1сыыппараларикки ардыларыгар эбии уонна көҕүрэтии бэлиэлэрин туруоран эппиэтигэр 2 таһаар.
А. + — + Б. — + — В. — — + Г. + + —
- Миша 3саастаах, Ира 2. Аныхас сылынан кинилэр саастара холбоон 9 буолар?
Задания для 2 класса
- Алёша выиграл у Бори 3 партии в шахматы, Боря выиграл у Вовы 2 партии, а Алёша проиграл Борису 4 партии. Сколько партий сыграли мальчики, если 2 партии между Алёшей и Борей завершились в ничью?
- В школу шли три ученика. Женя выше Бориса, а Зина выше Жени. Кто из ребят ниже всех?
А. Женя Б. Борис В. Зина
- На остановке 7 человек ждали автобус 10 минут. Сколько времени ждал каждый?
- В семье было 4 брата, а у каждого из них по одной сестре. Сколько детей было в семье?
- Если вторую цифру двузначного числа заменить нулём, то получим 20. Если же заменить первую цифру нулём, то получим 8. Найдите это двузначное число.
2 кылаас сорудахтара
- Саахымаккаоонньоон Алёша Боряны 3 оонньууга хоппут, Боря Вованы 2 оонньууга хоппут, онтон Алёша Боряттан 4 оонньууга хотторбут. Алёша Борялыын 2 оонньууга тэҥнэспит буоллахтарына, уолаттар барыта хаста оонньообуттарый?
- Оскуолаҕаүс үөрэнээччи баран иһэр. Женя Боряттан уһун, Зина Женяттан уһун. Уҥуоҕунан ким саамай кыраный?
- Автобустохтуурсиригэр 7 киһи автобуһу 10 мүнүүтэ күүппүт. Хас биирдии киһи автобуһу хас мүнүүтэ күүппүтэ буолуой?
- Дьиэкэргэҥҥэ 4 уол баар, хас биирдии уол биирдии балыстаах. Бу дьиэ кэргэҥҥэ барыта хас оҕо баарый?
- Иккибэлиэлээхчыыһыла иккис сыыппаратын нуулунан солбуйдахха, 20 буолар. Онтон бастакы сыыппаратын нуулунан солбуйдахха, 8 буолар. Ханнык икки бэлиэлээх чыыһыла эбитий?
Задания для 3 класса
- Саша, Витя и Артём участвовали в беге на 200 м. Витя прибежал к финишу на 4 сек раньше Саши, а Артём на 2 сек позже Вити. Кто прибежал раньше всех?
А. Саша Б. Витя В. Артём
- Два одинаковых пирога весят столько же, сколько один торт. Сколько весят 3 торта, если один пирог весит 1 кг?
- Из двух квадратов, периметры которых по 8 см, составили прямоугольник, при этом квадраты не ломали. Найдите периметр прямоугольника.
- Бобёр за 1 час перепиливает 2 бревна. Сколько брёвен он перепилит за 5 часов работы?
- Задумали два числа. При сложении этих чисел получилось 7. Если из большего числа вычесть меньшее, то снова получилось 7. Какие числа были задуманы?
3 кылаас сорудахтара
- Саша, ВитяуоннаАртём 200 м сүүрүүгэ күрэхтэспиттэр. Финишкэ Витя Сашатааҕар 4 сөкүүндэнэн эрдэ кэлбит, онтон Артём Витятааҕар 2 сөкүүндэнэн хойут кэлбит. Ким барыларыттан эрдэ сүүрэн кэлбитий?
А. Саша Б. Витя В. Артём
- Иккитэҥбөрүөк биир торт саҕа ыйааһыннаах. 3 торт ыйааһынын бул, өскөтүн биир бөрүөк 1 кг ыйааһыннаах буоллаҕына.
- 8 смпериметрдээхикки квадраттан көнөнньүк (көнө муннук прямоугольник) оҥорбуттар (квадраттары алдьаппатахтар). Көнөнньүк (көнө муннук прямоугольник) периметрин бул.
- Буобура1 чаас иһигэр 2 бэрэбинэни эрбээн суулларар. 5 чаас үлэлээн хас бэрэбинэни суулларыай?
- Иккичыыһылатолкуйдаабыттар. Ити икки чыыһыланы эптэххэ 7 буолар. Улахан чыыһылаттан кыратын көҕүрэттэххэ, эмиэ 7 буолар. Ханнык чыыһылалары толкуйдаабыттарый?
Задания для 4 класса
- Запишите самое маленькое пятизначное число, цифры которых различны.
- Лиса решила угостить ворону сыром. У неё был кусок в 600 г. Половину куска съела сама, четверть куска отдала первому лисёнку, шестую часть куска съел второй лисёнок, 50 г у них утащила мышка. Остальной сыр достался вороне. Сколько сыра получила ворона?
- В трёх вазах лежали конфеты. Все конфеты раздали детям поровну, по три каждому. Больше всего конфет было в первой вазе – 8 штук, меньше всего в третьей – 4. Сколько детей получили конфеты?
А. 3 Б. 8 В. 4 Г. 6 Д. 12
- Однажды на «Поле чудес» вынесли три коробки. На первой коробке было написано: «Здесь ключи от машины», на второй «Коробка пуста», а на третьей: «Здесь лежат деньги или ключи». Известно, что все надписи не верны. Где лежат ключи от машины?
А. в 1 коробке Б. во 2 коробке В. в 3 коробке
- Когда сыну было 17 лет, отцу было 41 год. А теперь отец вдвое старше сына. Сколько лет теперь отцу?
4 кылаас сорудахтара
- Сыыппаралараараас саамай кыра биэс бэлиэлээх чыыһыланы суруй.
- Саһылтурааҕы сыырынан күндүлүөн баҕарбыт. Кини 600 г ыйааһыннаах сыырдаах. Сыырын аҥарын бэйэтэ сиэбит, төрдүс чааһын бастакы оҕотугар, алтыс чааһын иккис оҕотугар биэрбит, 50 г сыыры кутуйах илдьэ барбыт. Хаалбыт сыыры барытын тураах ылбыт. Тураахха төһө сыыр тиксибитий?
- Үсиһиккэ кэмпиэттэр бааллара. Бу кэмпиэттэри барытын оҕолорго үстүү тиксэрин курдук түҥэппиттэр. Бастакы иһиккэ саамай элбэх — 8 кэмпиэт баара, саамай аҕыйах үһүс иһиккэ – 4 кэмпиэт баара. Хас оҕо кэмпиэт ылбытый?
А. 3 Б. 8 В. 4 Г. 6 Д. 12
- Биирдэ«Поле чудес» оонньууга үс хоруопканы таһаарбыттар. Бастакы хоруопкаҕа: «Манна массыына күлүүһэ баар», иккискэ: «Бу хоруопка кураанах», үһүскэ: «Манна харчы эбэтэр массыына күлүүһэ баар» диэн суруктаахтар. Хоруопкаларга барытыгар сыыһа суруйбуттар. Ханнык хоруопкаҕа массыына күлүүһэ баарый?
А. 1 хоруопкаҕа Б. 2 хоруопкаҕа В. 3 хоруопкаҕа
- Уола17 саастааҕар аҕата 41 саастаах этэ. Билигин аҕата уолуттан 2 төгүл аҕа. Аҕата билигин хас саастааҕый?
Задания для 5 класса
- Из трех квадратов, периметры которых равны 16 сантиметров, составили прямоугольник. Найдите периметр и площадь получившегося прямоугольника. В ответ запишите сумму полученных чисел.
- С 1 на 9 этаж житель поднимается на лифте за 24 секунды. За сколько секунд житель спускается с 13 этажа на первый? Время поднятия и спуска одинаковое.
- На мероприятие в классе купили три торта и разрезали каждый торт на равное нечетное количество кусочков. Сумма всех кусочков меньше 22. Известно, что каждому ученику досталось по два кусочка и один кусочек учителю. На какое количество кусочков разделили каждый торт?
- Второе число на 100 больше первого. Если первое число умножить на 3, то получится второе число. Запишите произведение этих чисел.
- У Насти и Маши есть некоторое количество монет достоинством в 1 рубль. Маше не хватает для покупки пиццы 8 рублей, а Насте 35 рублей. Когда девочки сложили свои деньги, то их оказалось недостаточно для покупки. Сколько стоила пицца?
5 кылаас сорудахтара
- 16 смпериметрдээхүс квадраттан көнөнньүк (көнө муннук) оҥорбуттар. Көнөнньүк (көнө муннук) периметрин уонна иэнин бул. Эппиэккэр тахсыбыт чыыһылаларыҥ сууматын суруй.
- 1-кыэтээстэн9-с этээскэ диэри либинэн 24 сөкүүндэнэн тахсаллар. 13-с этээстэн бастакы этээскэ диэри хас сөкүүндэнэн түһүөхтэрэй? Тахсыы уонна түһүү бириэмэтэ тэҥ.
- Кылааскаыытыллар мероприятиеҕа анаан үс торт атыыласпыттар уонна хас биирдии торду тэҥ нечётнай ахсааннаах куһуоктарга араарбыттар. Куһуоктар бары ахсааннарын суумата 22-тэн аҕыйах. Хас биирдии үөрэнээччигэ иккилии куһуок тиксибит уонна биир куһуогу учууталларыгар бэрсибиттэр. Хас биирдии торду хас куһуокка араарбыттарый?
- Иккисчыыһыла бастакы чыыһылаттан 100-нэн улахан. Өскөтүн бастакы чыыһыланы 3-кэ төгүллээтэххэ, иккис чыыһыла тахсыа. Бу чыыһылалар үөскэмнэрин суруй.
- НастялаахМашаҕа 1 солкуобайдаах хас да манньыат баар. Маша пицца атыылаһарыгар 8 солкуобай тиийбэт, онтон Настяҕа — 35 солкуобай. Кыргыттар харчыларын холбообуттар да, пицца атыылаһарга харчылара син биир тиийбэтэх. Пицца сыанатын бул.
Задания для 6 класса
- Известно, что 50 пакетов чая стоят больше 270 рублей, но меньше 271 рублей. Сколько стоит один пакет чая? Ответ запишите десятичной дробью.
- Среди чисел вида 5n+1, где n–натуральное число, найдите числа, которые кратны 3. Сколько всего таких двухзначных чисел меньших пятидесяти?
- В пруду выросла лилия. Каждый день число лилий удваивается. На какой день пруд будет покрыт лилиями наполовину, если известно, что полностью он будет покрыт ими через 28 дней?
- «Сколько километров от Якутска до Оймякона?» — спросил шестиклассник у отца. Отец ответил: «Если к этому расстоянию прибавить половину и еще сумму расстояния и половины, затем разделить поровну получится 1380 км». Сколько километров от Якутска до Оймякона?
- Сумма двух чисел равна 400. Если первое число уменьшить на 20%, а второе на 40%, то сумма полученных чисел уменьшится на 100. Найдите разность наибольшего и наименьшего чисел.
6 кылаас сорудахтара
- 50 пакетчэйсыаната 270 солкуобайтан ыарахан, ол эрэн 271 солкуобайтан чэпчэки. Биир пакет чэй сыаната төһөнүй? Эппиэккин уоннуулаах дробь көмөтүнэн суруй.
- n–натуральнайчыыһылабуоллаҕына, 5n+1 чыыһылалар көрүҥнэригэр, 3-кэ түҥэтиллэр чыыһылалары бул. Хас итинник биэс уонтан кыра икки бэлиэлээх чыыһыла баарый?
- Күөлгэлилия үүммүт. Хас күн ахсын лилия ахсаана икки төгүл элбиир. Бу күөл 28 күнүнэн лилиянан туолар буоллаҕына, хас күнүнэн күөл аҥара лилиянан туолуой?
- Алтыскылаас үөрэнээччитэ аҕатыттан ыйыппыт: «Дьокуускайтан Өймөкөөҥҥө диэри хас километрый?» Аҕата: «Өскөтүн ити ыраахха аҥарын эптэххэ, онтон өссө ити ыраах уонна кини аҥарын сууматын булан баран, тэҥник түҥэттэххэ, 1380 км буолуо. Дьокуускайтан Өймөкөөҥҥө диэри хас километрый?
- Иккичыыһыласуумата 400. Өскөтүн бастакы чыыһыланы 20% куччаттахха, онтон иккиһи 40%, тахсыбыт чыыһылалар суумалара 100-нэн куччуо. Саамай улахан уонна саамай кыра чыыһылалар араастарын бул.
Задания для 7 класса
- Петя может выполнить некоторую работу за 12 часов, а Саша в 2 раза быстрее. За какое время они вдвоем выполнят эту работу.
- Из 6 монет одна фальшивая (более легкая по весу). Какое наименьшее количество взвешиваний на весах без гирь позволит определить эту монету?
- Сколько трехзначных чисел можно составить, соблюдая такое условие: каждая предыдущая цифра в этих числах на 3 должна быть больше последующей?
- Дедушке и внуку вместе 91 год. Сколько лет внуку, если дедушке столько лет, сколько месяцев внуку?
- На сколько процентов надо повысить цену, чтобы после 60% скидки товар стоил столько же, сколько и первоначально?
7 кылаас сорудахтара
- Петяүлэтин12 чаас толорор, онтон Саша 2 төгүл түргэн. Иккиэн бииргэ үлэлээтэхтэринэ төһө уһуннук ити үлэни толоруохтарай?
- 6манньыаттанбиирэ албын харчы (барыларыттан чэпчэки ыйааһыннаах). Гиирэтэ суох ыйааһыҥҥа саамай аҕыйаҕа хаста ыйаан көрөн ити манньыаты булабыт?
- Хасбиирдии иннигэр турар сыыппара кэннигэр турар сыыппаратыттан 3-нэн улахан буолуохтаах хас үс бэлиэлээх чыыһыланы суруйуохха сөбүй?
- Эһээтэсиэнинээн холбоон 91 саастаахтар. Сиэнэ хас саастааҕый, өскөтүн сиэнэ хас ыйдаах да, эһээтэ соччо саастаах буоллаҕына?
- 60%-наахчэпчэтиикэнниттэн табаар сыаната урукку сыанатыгар тэҥнэһэрин наадатыгар, сыананы хас бырыһыан үрдэтиэххэ нааданый?
Задания для 8 класса
- Три килограмма соли растворили в семи литрах воды. Чему равна концентрация полученного раствора? Если масса 1 л воды составляет 1 кг. Ответ запишите десятичной дробью.
- При каком значении параметра «а» прямая y=ax+17,5 проходит через точку D (-14; -10,5)?
- Из Жатая в Якутск вышел пешеход. Спустя 32 минуты вслед за ним выехал велосипедист, скорость которого на 10 км/ч больше скорости пешехода. Через 40 минут после своего выезда велосипедист был на 4 км впереди пешехода. Найти скорость велосипедиста.
- Два угла вписанного в окружность четырехугольника равны 840 и 530. Найдите больший из оставшихся углов.
- Найти координаты точек пересечения графиков функции y =-3х+2 и y=2x -1. В ответ запишите их сумму десятичной дробью.
8 кылаас сорудахтара
- 3киилэтууһу сэттэ литр ууга суурайбыттар. 1 литр уу ыйааһына 1 кг тэҥ буоллаҕына, тахсыбыт раствор концентрацията төһөнүй?
- Көнөсурааһын y=ax+17,5 D точка нөҥүө (-14; -10,5) ааһар буоллаҕына, «а» параметрын бул.
- ЖатайтанДьокуускайга диэри сатыы киһи айаҥҥа туруммут. 32 мүнүүтэ буолан баран, кини кэнниттэн велосипедист тахсыбыт. Велосипедист сатыы киһиттэн 10 км/ч-нан түргэн. Велосипедист айаҥҥа турунуоҕуттан 40 мүнүүтэ буолан баран, сатыы киһи иннигэр 4 км ыраахха баар буолбут. Велосипедист түргэнин бул.
- Эргимтэиһигэр баар түөрт муннук икки муннуктара 840 уонна 530. Хаалбыт саамай улахан муннугу бул.
- y =-3х+2уоннаy=2x -1 функциялар графиктарын точкалара быһа охсуһар координаталарын бул. Эппиэккэр кинилэр суумаларын уоннуулаах дробь быһыытынан суруй.
Химия. Задания для 3-4 классов
- Какой газ является самым лёгким?
а) Азот
б) Кислород
в) Водород
- В какой воде меньше содержится примеси:
а) в морской;
б) в дождевой;
в) в минеральной.
- Среди списка найдите химические явления, которые можно наблюдать на кухне.
а) гашение соды уксусом при приготовлении теста;
б) растворение сахара в воде;
в) прокисание молока;
г) брожение сока;
д) плавание сливочного масла на горячей сковородке;
е) заваривание чая;
ж) горение газовой горелки;
з) кипение воды в чайнике.
- Какой металл подходит для производства самолетов?
а) Алюминий
б) Железо
в) Платина
г) Свинец
- Что с химической точки зрения получится, если в воде растворить сахар?
а) Сироп
б) Раствор
в) Смесь
Химия. 3-4 кылаас сорудахтара
- Ханныкгаз саамай чэпчэки ыйааһыннааҕый?
а) Азот.
б) Кислород.
в) Водород.
- Ханныкуу саамай аҕыйах булкаастааҕый?
а) Муора уута.
б) Ардах уута.
в) Минеральнай уу
- Буиспииһэктэн, кухняҕа кэтээн көрүөххэ сөп, химическай көстүүлэри тал.
а) тиэстэ охсорго ас суодатын уксууһунан умулларыы;
б) саахары ууга суурайыы;
в) үүт аһыйыыта;
г) сок көөнньүүтэ;
д) итии хобордооххо ынах арыытын уулларыы;
е) чэйи көөнньөрүү;
ж) газовай горелка умайыыта;
з) чаанньыкка уу оргуйуута.
- Самолётоҥороргоханнык металл барсарый?
а) Алюминий
б) Железо
в) Платина
г) Свинец
- Химиянаукатынкөрүүтүгэр, саахары ууга суурайдахха, туох тахсарый?
а) Сироп
б) Суурадаhын (раствор)
в) булкаас (смесь)
Химия. Задания для 5-6 классов
- Как называется таблица, которую составил Дмитрий Иванович Менделеев?
А. Сводная таблица «химических элементов»
Б. Таблица умножения
В. Таблица мер и весов
Г. Периодическая система химических элементов.
- В состав воздуха входят: азот, кислород и различныегазы. Сколько % кислорода содержится в воздухе?
А. 23
Б. 21
В. 73
Г. 37
- Какую атомную массу имеет водород?
А.1
Б. 2
В. 3
Г. 4
- Из каких химических элементов состоит вода?
А. Водород и азот
Б. Кислород и азот
В. Водород и кислород
Г. Кислород и аргон
- Тантал – редкий металл, который используется для повышения прочности многих сплавов. В периодической системе элемент тантал располагается в пятой группе шестого периода. Найдите его в таблице и ответьте на вопрос, какой порядковый номер имеет элемент?
А. 22
Б. 42
В. 73
Г. 105
Химия. 5-6 кылаастар сорудахтара
- Дмитрий Иванович Менделеевоҥорбуттаблицатын аата?
А. «Химия элеменнэрин» холбуур таблица
Б. Төгүл таблицата
В. Мээрэй уонна ыйааһын таблицата
Г. Химическэй элеменнэр тиһиликтэрэ
- Салгынсастаабыгар азот, кислород уонна да атын газтар киирэллэр. Салгыҥҥа кислород хас бырыһыана баарый?
А. 23
Б. 21
В. 73
Г. 37
- Водородыйааһынатөһөнүй?
А. 1
Б. 2
В. 3
Г. 4
- Ууханнык элеменнэртэн турарый?
А. Водород уонна азот
Б. Кислород уонна азот
В. Водород уонна кислород
Г. Кислород уонна аргон.
- Тантал -ыстаалыбөҕөргөтергө туттуллар дэҥҥэ көстөр тимир. Химическэй элемент тиһиликтэригэр бэһис группа5а, алтыс периодка турар. Кини хаһыс нүөмэринэн турарын бул.
А. 22
Б. 42
В. 73
Г. 105
Химия. Задания для 7 класса
- Что за чудо посмотри –
Этот СаСО3.
По доске он проезжает,
За собой след оставляет.
- Определите массовую долю кальция в карбонате кальция СаСО3 и выразите его в процентах.
- В шкафу нашли бутылку с неизвестной жидкостью. При действии на нее пищевой соды происходит «шипение». Что может представлять собой эта жидкость?
А. Уксусная кислота
Б. Сахарный сироп
В. Раствор соевого соуса
Г. Раствор поваренной соли
Д. Раствор мыла.
- Каких элементов нет в периодической системе?
А. Кюрий
Б. Менделевий
В. Ньютоний
Г. Московий
Д. Ньильсборий
- Какое вещество является простым и не имеет цветной окраски?
А. Золото
Б. Йод
В. Алмаз
Г. Медь
Д. Поваренная соль
Химия. 7 кылаас сорудахтара
- Көрүҥ, тугундьиктитэй
Бу СаСО3
Дуоска устун хаама сылдьан
Маҥан суолу хаалларар.
- Карбонат кальция СаСО3састаабыгарбаар кальций ыйааһынын өлүүтүн быһаар, эппиэтин бырыһыаҥҥа таһаар.
- Ыскааптансуруга суох бытыылкалаах убаҕаһы булбуттар. Аска туттуллар суоданы куппуттарыгар «оргуйан» тахсыбыт. Ити тугуй?
А. Уксуснай кислота
Б. Саахар сироба
В. Соевай соус суурадаһына
Г. Аска туттуллар туус суурадаһына
Д. Мыыла суурадаһына.
- Ханныкэлеменнэр химическэй элеменнэр тиһиликтэригэр суохтарый?
А. Кюрий
Б. Менделевий
В. Ньютоний
Г. Московий
Д. Нильсборий
- Биирэлементэн турар, дьүһүнэ суох ханнык вещество баарый?
А. Кыһыл көмүс
Б. Дьуот
В. Алмаас
Г. Алтан
Д. Аска туттулар туус
Химия. Задания для 8 класса
- Даны два химических элемента: А и Б. Известно, что в атоме элемента А содержится 12 электронов, а в атоме элемента Б – 15 протонов. Используя периодическую систему химических элементовД.И.Менделеева, определите химические элементы А и Б.
- При взаимодействии порошка железа с дезинфицирующим раствором сульфата меди (II) получается вещество, применяемое для борьбы с вредителями сельскохозяйственных культур. Какое это вещество?
- Глюкоза – основной источник энергии в клетке, она состоит из шести атомов углерода – двенадцати атомов водорода – шести атомов кислорода. Сколько % кислорода содержится в молекуле глюкозы?
- Бесцветная, вязкая жидкость, как масло, не имеющая запаха, почти вдвое тяжелее воды. Она обугливает древесину, кожу, ткани. О какой кислоте идет речь?
- Какой элемент второго периода образует больше всего оксидов? В ответе укажите его химический символ.
Химия. 8 кылаас сорудахтара
- АуоннаБ диэн икки вещество баар. А элемент 12 электроннаах, оттон Б элемент 15 протоннаах. Дмитрий Иванович Менделеев оҥорбут химическэй элеменнэр тиһиликтэрин туһанан, А уонна Б элеменнэри бул.
- Араасмикробтары өлөрөр CuSO4 кытта тимир бороһуогун холбообуттар. Ол түмүгэр, үүнээйилэри буортулуур үөннэри суох оҥорууга туттуллар веществону ылбыттар. Бу туох веществонуй?
- Глюкозатыыннаахкилиэккэлэргэ күүс – күдэх биэрэр. Кини алта углеродтан, уон икки водородтан уонна алта кислородтан турар. Глюкоза састаабыгар хас % кислород баарый?
- Өҥө–дьүһүнэсуох, сынньылхай (вязкай), сыта суох, икки төгүл уутааҕар ыарахан. Маһы, тириини, таҥаһы быһа сиир. Ханнык кислотаный?
- Иккиспериодка турар ханнык элемент саамай элбэх кислороду кытта холбоһугу (оксиды) үөскэтэрий? Эппиэккэр кини химическэй символын суруй.
13 13
1.P=(4*4)*2=32
2.9-1=8 24:8=3 13*3=39
3.21:3=7 21-1=10 20:2=10
4.3x*(y+100)=3xy+300x (3x= 1 число) (y+100=2 число)
5.35+8=43 43+2+2=47 ответ:Пицца стоит 47 рублей
1.Г
2.Б
3.А
4.В
5.В
Это два
1. 12345
2. 600÷2=300 600:4=150 600÷6=100 300+150+100=550 550+50=600 600-600=0 Ответ: 0 гр.
3. В
4. В
5. 17×2=34 Ответ:34
1. 5,41
2. 2
3. 27
4. 920
5. 200
1. Г
2. Б
3. А
4. В
5. В
1. 11 партий.
2. Б ниже
3. 10 мин.
4. 5 детей.
5. 28
1)двадцать четыре лапы
2)восемь мальчиков
3)В .Глаша
4)Б
5)четыре
1)24
2)8 мальчиков
3)В
4)Б
5)4
…
Обутов Арылхан, 2а класс СОШ 7
1.11 партий
2.Борис
3.по 10 мин
4. 5
6. 28
Иванов Айсен, 2 класс, Чочунская СОШ им. И.М. Гоголева, Сыдыбыл, Вилюйский улус
1. 8 партий
2. Б. Борис
3. 10 мин
4. 5
5. 28
Иванов Айсен, 2 класс. Чочунская СОШ Вилюйского улуса
1. 8 партий
2. Б. Борис
3. 10 минут
4. 5
5. 28